Pisco en Huacachina - Reisverslag uit Lima, Peru van Jolien Uden - WaarBenJij.nu Pisco en Huacachina - Reisverslag uit Lima, Peru van Jolien Uden - WaarBenJij.nu

Pisco en Huacachina

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

13 Mei 2008 | Peru, Lima

Hallo!
Jullie hebben geluk, hier nog een kort niet gepland berichtje van mij! Ik ben nog foto's aan het uploaden en dat gaat zo langzaam....
Van Lima naar Pisco gegaan. Pisco bleek nog maar half overeind te staan na de aardbeving van vorig jaar. Dit betekende dat er ook nog maar weinig hostels stonden. De kerk in Pisco bestaat ook alleen nog maar uit een tent en twee torentjes aan beide zijden. Uiteindelijk een relatief goedkoop hostel gevonden met keiharde bedden en een wc die naar pis stonk. Later kwam ik erachter dat dat gewoon in de hoek lag. Met handen een voeten aan de eigenaar duidelijk gemaakt die het heeft schoongemaakt.
De volgende ochtend vroeg op voor een boottrip naar de Islas Ballestas. We werden om 7.15 uur opgepikt. Aangekomen op de plek van bestemming bleek het te mistig om uit te varen, dus daar nog twee uur gewacht. Maar toen mochten we! Met z'n 35en op een grote speedboat. In de Lonely Planet stond dat je je hoofd moest bedekken vanwege alle vogels. Dus dat deden we maar. Ik was alleen mijn pet vergeten en dat werd dus een plastic tasje om mijn hoofd.
De eilanden waren leuk om te zien, maar ook weer niet heel bijzonden. Wel stonken ze vreselijk naar vogelpoep. Deze vogelpoep wordt bewaakt door twee bewakers en uitgevoerd naar Europa, Australie en Canada. Het is heel goede mest.
Dezelfde dag nog verder met de bus en taxi naar Huacachina een oase in de buurt van Ica. Heel klein toeristisch plaatsje. We komen vandaag mooi een dagje bij. Vanochtend gesandboard, heel gaaf alleen moet je zelf elke keer de duin oplopen. En dat is zwaar! Maar mijn boardervaring is nu positief bijgesteld, dus nu volgend jaar maar boarden?!

Ik houd het hierbij en ga lekker buiten in de zon liggen!

kijk voor foto's op jolienvanuden.mijnalbum.nl

  • 14 Mei 2008 - 10:49

    Geeske:

    jo!!!! klinkt al leuk. Was het sandboarden gaaf? lijkt me pijnlijk als je onderuit gaat.
    veel plezier

  • 14 Mei 2008 - 11:46

    Sandra:

    hey vakantieganger! wat hebben jullie toch met politiemannen ;)?

  • 15 Mei 2008 - 17:42

    Han Blaauw:

    Ha die Jolien,
    Leuk telkens iets van je te lezen. Ik kijk dan ook regelmatig of er weer nieuws is uit vakantieland. Veel plezier nog en geniet ervan.

    groeten Han.

  • 16 Mei 2008 - 15:27

    Miek:

    Wat; Boarden..?!?! Is dit wel een berichtje van Jolien???
    ;) Ik ben benieuwd! Miek

  • 19 Mei 2008 - 11:34

    Annette:

    Kom ik weer op kip uit: van kippenmest wordt ook gezegd dat het erg goed is, maar .. stinken!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Via deze weblog houd ik jullie op de hoogte van mijn verschillende reizen.

Actief sinds 06 April 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 52195

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 01 Juli 2017

Curriculumadviseur in Kathmandu

04 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: