Op grote hoogte! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jolien Uden - WaarBenJij.nu Op grote hoogte! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jolien Uden - WaarBenJij.nu

Op grote hoogte!

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

24 Mei 2008 | Peru, Cusco

Het is ons na een lange reis dan toch gelukt om in Cusco te komen! Wat een tocht zeg. In een nachtbus, helemaal achteraan omdat dat de laatste twee plekken waren. Dit betekent dat je dus met elke hobbel twee meter opveert. De weg richting Cusco gaat door de bergen en binnen anderhalf uur zit je vanaf Nazca op 4000 meter hoogte! De weg is niet erg goed en heel bochtig, ik heb me toch beroerd gevoeld in de bus, maar alles is goed gegaan! Ik was wel erg blij dat ik na 14 uur uit de bus kon stappen!
We zitten nu bij een gastgezin en dat bevalt goed. Toen we kwamen zat er nog een nederlands, een amerikaans en een engels meisje. Dat is wel erg gezellig!
We zijn hier begonnen met spaanse les en hebben er nu een week opzitten. Elke dag van 8 tot 10 grammatica en daarna twee uur praktijk. Tijdens de praktijk gaan we de stad in en leren we een heleboel woorden. Die we helaas ook weer snel vergeten, maar met wat herhaling lukt het uiteindelijk wel! We hebben ieder eigen docenten en dus privéles.
Vandaag met alle docenten en een paar studenten gevolleybald, daarna met Suki (engelse die ook bij ons woont) en Nancy (een amerikaanse uit een ander gastgezin) met de bus omhoog gegaan om een viertal inca ruïnes in de buurt van Cusco te bezichtigen. Vanaf de bovenste ruïne (op 3700 meter) terug gelopen naar Cusco (in totaal 8 km), waarbij we dus in totaal 4 ruïnes bezocht hebben. We startten pas om 15.00 uur en haalde het net om voor het donker terug te zijn (18.00 uur). Het was een leuke tocht. Morgen gaan we naar Pisac (1 uur rijden) waar we ´s ochtends een markt bezoeken en ´s middags weer een andere ruïne.
Voor vandaag houd ik het hierbij, ik zal jullie binnenkort op de hoogte brengen van gewoontes hier in Cusco en ons gastgezin!
Liefs, Jolien

Ik heb een peruaans nummer waarop jullie mij natuurlijk mogen bellen en smsen:
0051 849 8424 5396

  • 25 Mei 2008 - 14:09

    Theo Et Evelyn:

    geniet ervan en val niet van de berg!
    liefs uit france

  • 28 Mei 2008 - 09:59

    Frank:

    Hey Jo!

    Haha, lekker hard studeren in Zuid-Amerika he:) Ff die talenknobbel ontwikkelen. Mooie dingen maak je mee (ook minder mooie)... met name de foto's zien er erg cool uit! Dat sandboarden moeten we hier ook maar eens proberen, moet te regelen zijn:P

    Vele plezier nog!!

  • 29 Mei 2008 - 12:53

    Ernie Boelaarts:

    Hebben ze jullie reisdocumenten en geld ook gestolen ??

  • 29 Mei 2008 - 22:06

    Henk Ritzen:

    Zo maak je nog het een en ander mee. De sfeer zit er goed in en jullie vermaken je opperbest. Mooi! Het meest leer je dus toch op straat... Ben benieuwd naar je Spaanse taligheid. Ik geef het in ieder geval aan Marcel en Lammert door. Handig voor hun internationale contacten op het ROC! Voor jullie beiden veel plezier!
    Groetjes,
    Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Via deze weblog houd ik jullie op de hoogte van mijn verschillende reizen.

Actief sinds 06 April 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 52230

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 01 Juli 2017

Curriculumadviseur in Kathmandu

04 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: