Zon, (zee....) vakantie! - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Jolien Uden - WaarBenJij.nu Zon, (zee....) vakantie! - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Jolien Uden - WaarBenJij.nu

Zon, (zee....) vakantie!

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

23 Augustus 2008 | Brazilië, Bonito

Ha allemaal!
We hebben Bolivia verruild voor Brazilie. Behalve de prijzen, die hier gigantisch hoog zijn vergeleken met Bolivia, bevalt het ons hier prima! We hebben nu een vakantiegevoel.
Na Cochabamba zijn we naar Santa Cruz gegaan. Deze stad viel de eerste middag erg tegen en aangezien we er nog twee dagen moesten vertoeven leken we twee lange dagen tegemoet te gaan. Uiteindelijk vonden we de markt en vlogen de dagen zo om! Vanuit Santa Cruz de ferrobus (een klein treintje) genomen naar Quijarro, bij de grens. Dit was een super luxe trein. Wij zaten daar namelijk te knoeien met een kruimelig stokbroodje en overrijpe tomaten toen bleek dat we daar gewoon voorzien werden van eten. Super goed vliegtuigeten en 's ochtends kregen we ontbijt. Vanuit Quijarro de grens overgestoken. Daar drie dagen verbleven in het super warme Corumba, alwaar we voornamelijk het zwembad hebben gezien. Op de 18e naar Campo Grande waar we Vera hebben opgepikt die ons de laatste drie weekjes vergezeld. Daar een Pantanal toer geboekt en ditmaal kaaimannen gespot! Maar ook wasbeertjes, aapjes, toucans, papegaaien en andere dieren. Ook nog in een binnenband de rivier afgedreven. Nou ja drijven, we hadden tegenwind, dus we mochten peddelen. Vlak langs de kaaiman! Overnachten sliepen we in de hangmat. Ik moet toegeven dat dit een mooie ervaring is, maar dat mijn voorkeur uitgaat naar een gewone matras. Wel weer een super tocht!

Vanuit de Pantanal naar Bonito gegaan waar we nu verblijven. Hier vandaag op brakke mountainbikejes richting een super helder natuurbad gefietst en heerlijk gezond. Morgen vertrekken we richting de watervallen bij Foz do Iguaçu.
Groeten uit een stralend en warm Brazilie!
Jolien

• 24 Augustus 2008 - 09:30

Loes:

Heey Jojo!
    Ik kreeg gister je kaart, dankje!

Wat lekker dat jullie aan het genieten zijn van zon zee en strand! En wat super dat Vera er de laatste drie weken ook is!!

Tot snel,
    Dikke kus,

Loes

• 24 Augustus 2008 - 10:43

Letty:

Haa zussie!
    Het klinkt allemaal nog steeds heel goed! Stukken anders dan mijn vakantie:-)
    Geniet er van!

Liefs van je zusje