Bon bini! - Reisverslag uit Julianadorp, Curaçao van Jolien Uden - WaarBenJij.nu Bon bini! - Reisverslag uit Julianadorp, Curaçao van Jolien Uden - WaarBenJij.nu

Bon bini!

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

28 Mei 2015 | Curaçao, Julianadorp

Verdiept in een artikel over waarderend auditen waardeerde ik zelf ook nog maar eens mijn huidige situatie. En daardoor realiseerde ik me nog maar eens wat een geluksvogel ik ben.

Op 16 mei ben ik dan toch eindelijk op het vliegtuig gestapt. Echter aangekomen op de bestemming stond er ‘Bon bini Curaçao’. Ja, nog geen Nepal… Uiteindelijk zal ik wel naar Nepal gaan, zoals het er nu voor staat op 30 juni, maar in de tussentijd geniet ik van het mooie weer, het strand en de zee op Curaçao. En nee, niet zomaar vakantie, want doordeweeks werk ik op de Universiteit hier. Ik ben er nu bijna twee weken en dat bevalt erg goed! De mensen zijn erg vriendelijk, ik heb een mooi appartement en leuke opdrachten op de universiteit om aan te werken.
Zo ondersteun ik een opleiding bij de verdere curriculumontwikkeling (mijn favoriete werk :)) en ga ik een training leerdoelen formuleren geven. Daarnaast bezig met een notitie over de interne auditor en de voorbereiding van de implementatie van het Academic certificate (BKO in Nederland). Genoeg te doen dus! En ook erg leuk om het hoger onderwijs eens beter te leren kennen.

Ik begin hier meestal rond kwart over acht met werken, eigenlijk net als in Nederland. Tussen de middag wordt hier langer pauze gehouden, er wordt warm gegeten en veel mensen gaan naar huis omdat de scholen rond die tijd ook uit zijn. Rond vijf uur probeer ik mijn werk af te ronden en thuis gekomen kan ik dan heerlijk even bij het zwembad bijkomen van de werkdag. En als afwisseling ben ik ook al gaan hardlopen na het werk. Het is wel even wennen in de hitte en het gevonden rondje gaat in het tweede deel vrij stijl omhoog, maar dat geeft vervolgens wel een voldaan gevoel! Bovendien lopen er heel wat mensen dat zelfde rondje, de een wandelt de ander rent. Dus er is ook genoeg te zien (naast de prachtige zee die langs de route loopt).

In de weekenden geniet ik heerlijk van het strand. Al mooi gesnorkeld. Maar ook naar Punda en Otrabanda geweest. Afgelopen zaterdag bij de drijvende markt in Punda mijn fruit en groentevoorraad ingeslagen. Jummie! Komende zaterdag ga ik ’s avonds een mountainbiketocht maken door de grotten van Hato. Dus wat afwisseling naast het strand. Ik ben benieuwd!

Kortom ik heb een mooie invulling kunnen geven aan het wachten op Nepal, ik geniet hier met volle teugen! En ook erg fijn om weer echt aan het werk te zijn na die weken wachten.

  • 01 Juni 2015 - 23:54

    Ellen:

    Ha Jolien,
    Super om te lezen!!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik houd je in de gaten :-).
    Liefs, Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Via deze weblog houd ik jullie op de hoogte van mijn verschillende reizen.

Actief sinds 06 April 2008
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 52229

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 01 Juli 2017

Curriculumadviseur in Kathmandu

04 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: