Een paar hoogtepunten - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolien Uden - WaarBenJij.nu Een paar hoogtepunten - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolien Uden - WaarBenJij.nu

Een paar hoogtepunten

Blijf op de hoogte en volg Jolien

10 Februari 2017 | Nepal, Kathmandu

Ik stel deze blog elke keer maar uit, omdat ik niet weet waar ik moet beginnen. Ik denk dat ik voor een korte blog ga met wat hoogtepunten van de afgelopen weken:

In mijn laatste blog schreef ik dat ik op Seti Technical School aan het werk was. Het werk daar afgerond en van de school een ‘token of love’ ontvangen. Daarna een erg lange terugreis. Mijn vlucht werd twee dagen achter elkaar geannuleerd vanwege dikke mist. Daarna maar de bus genomen (17 uur voor 500 km!).

Toen maar besloten om niet meer naar de managementconferentie gegaan, wat een goede keus was. Op de dag dat ik terug zou reizen was er staking, wat betekent zou hebben dat ik niet op tijd terug geweest voor mijn vlucht naar Sri Lanka.

En dan natuurlijk Sri Lanka. Super om mijn zusje Letty en haar vriend Frank daar te ontmoeten. We hebben twee weken samen doorgebracht. Rondgereisd, oude tempels bewonderd, thee plantages gezien, gewandeld (over een nog in gebruik zijnde spoorlijn) en natuurlijk heerlijk aan het strand gelegen. Oudjaarsnacht op het strand doorgebracht, waar Letty en ik het hele strand aan het dansen kregen!

Na de vakantie weer druk met werk op SDP (Skills Development Project, waar ik werk), workshops bij VSO en mijn laatste werkbezoek aan een van de scholen. De tijd gaat super snel nu! Komende week aan het werk, dan nog twee weken vakantie en dan nog maar vier weken over. In deze laatste vier weken nog verschillende workshops gepland staan.

Dan toch ook nog kort wat over mijn laatste schoolbezoek. Dit keer naar Uttarpani Technical School in het oosten van Nepal. Een vlucht naar Biratnagar en daar opgepikt door de chauffeur van de school om de heuvels in te rijden. Natuurlijk weer een prachtige rit. Vlak voor we de school bereiken komen we in het plaatsje Hile. Hile heeft een chowk (kruispunt) genaamd Tongba. Tongba is warm bier! Goede uitvinding voor de winter. Google het maar eens (en kijk dan ook bij de afbeeldingen)! Het is veel kouder in Hile en op de school, dus erg begrijpelijk dat ze de Tongba in deze streek bedacht hebben. Geen Tongba voor mij op de school, maar hier in Kathmandu hebben we de Tongba Tuesdays met een aantal vrienden.

De school ligt in een prachtige omgeving en heeft veel land. De eerste ochtend leidt de Principal mij rond. De eerste keer dat ik op de school was, was afgelopen zomer, maar toen regende het zo hard dat we de rondleiding overgeslagen hebben. De rest van de dagen werken we hard aan de verschillende standaarden van de Quality Improvement Program (QIP). De school vindt het erg lastig om de standaarden te implementeren en geven aan dat ze meer ondersteuning nodig hebben. Helaas heb ik niet meer de tijd om ze nog een keer te bezoeken.

Ok, dat waren mijn belevenissen van afgelopen periode in een notendop! Nu nog een dagje werken en dan van het weekend lekker met vriendinnen de stad uit om hopelijk van prachtige uitzichten te genieten.


  • 10 Februari 2017 - 10:34

    Bert:

    Weer jaloersmakend verslag Jolien ! Leuk om te lezen over je belevenissen. Groetjes, Bert

  • 10 Februari 2017 - 20:29

    Marjan:

    Leuk Jolien!l, wat een andere belevenissen dan hier in Zwolle

  • 16 Februari 2017 - 10:44

    Theo En Evelyn:

    Vive la France want geef ons maar wijn ipv warm bier!

  • 21 Februari 2017 - 11:53

    Maxine:

    Hoi Jolien, heb me even weer bijgelezen. Blijft erg leuk hoor jouw verhalen. Succes nog even daar en geniet er ook van! p.s. zijn er al plannen gemaakt voor na Kathmandu? Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Via deze weblog houd ik jullie op de hoogte van mijn verschillende reizen.

Actief sinds 06 April 2008
Verslag gelezen: 1016
Totaal aantal bezoekers 52238

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 01 Juli 2017

Curriculumadviseur in Kathmandu

04 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: