Het leven na VSO - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolien Uden - WaarBenJij.nu Het leven na VSO - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jolien Uden - WaarBenJij.nu

Het leven na VSO

Blijf op de hoogte en volg Jolien

27 Mei 2017 | Nepal, Kathmandu

Direct na mijn laatste dag met VSO in de helikopter gestapt en begonnen aan de mooiste trekking die ik tot nu toe heb gemaakt. Zestien dagen in de bergen en daarna een hele dag in de auto voor de terugreis. De trek was geweldig, elke dag wakker worden met een kopje thee in je tent, om vervolgens de hele dag buiten door te brengen. Ik wilde al veel eerder een blog over deze trek schrijven, maar uiteindelijk komt het goed uit dat het er niet van kwam. Want zo’n toch valt gewoon niet beschrijven. Gelukkig had Jolein, een van de vriendinnen waarmee ik op trek was, haar Go Pro meegenomen en een video verslag gemaakt van onze tocht. De korte versie is te vinden op https://youtu.be/nI3c-YWhcsU en voor diegenen die een minuut per dag willen zien is er een langere versie https://youtu.be/-LUKzu5_62g.

Na de trek kreeg ik bezoek van Anne en Marloes, vriendinnen uit Nederland. Dat was super gezellig. Ik begon diezelfde week ook aan mijn nieuwe baan als consultant voor de Asian Development Bank (ADB). ADB is de donor van het Skills Development Project waar ik tijdens mijn placement met VSO al werkte. Ze hebben mij gevraagd de kwaliteit van elf nieuw gestarte opleidingen te beoordelen en daar waar nodig extra ondersteuning te bieden om de kwaliteit te verhogen. De elf nieuwe opleidingen worden op tien verschillende scholen aangeboden. Ik zie dus weer veel van Nepal. Ik heb nu vier scholen bezocht en een school die volgend jaar start met een nieuwe opleiding. De kwaliteit is verschillend op de scholen. Maar overal vind ik mooie dingen en zaken die nog verbeterd kunnen worden.

Afgelopen week heb ik drie scholen bezocht. De eerste school was in Pokhara. Samen met een vriendin op vrijdag al naar Pokhara gevlogen. Vrijdagmiddag heerlijk een biertje gedronken aan Lake side in Pokhara. Dat is een heerlijk plekje aan het meer (zoals de naam al zegt). Op zaterdag hebben we fietsen gehuurd en een gids en zijn we een heuvel in de buurt opgereden, zo’n 900 meter omhoog. Het was erg heet (ruim 30 graden), maar we hadden geluk met het uitzicht op de Himalaya. Genieten! Na een lunch op de top een pittige down hill terug naar het meer waar we een heerlijke koude smoothie verdiend hadden. We beseffen ons elk weekend tijdens onze fietstochtjes maar al te goed wat een bofkonten we zijn. Wij doen dit bijna elk weekend, waar anderen een dure vlucht moeten nemen en dan maar een paar weekjes van het prachtige Nepal kunnen genieten. Ook op de terugweg van Pokhara naar Kathmandu genoot ik weer van het prachtige landschap. De terugweg was met de auto, zodat ik op de terugweg ook nog een school kon bezoeken. Het is soms wel even wennen hoor als consultant. Waar ik eerst lokaal vervoer regelde heb ik nu opeens een auto met chauffeur .

Nu nog ruim een week en dan vertrek ik naar Nederland voor een maandje vakantie (jaja, ik weet het alweer de vierde vakantie van 2017). Ik kijk er naar uit om weer even van het luxe Nederlandse leven te genieten, maar ik ben ook bij dat ik daarna nog weer even terug mag naar Nepal.


  • 30 Mei 2017 - 08:11

    Sonja:

    Hallo Jolien,

    Wat gaaf om te lezen dat je voor ADB aan de slag kunt en dus nog weer even in Nepal kunt verblijven.
    En geniet van je vakantie in Nederland.

    Groetjes,
    Sonja uit Bardia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Via deze weblog houd ik jullie op de hoogte van mijn verschillende reizen.

Actief sinds 06 April 2008
Verslag gelezen: 979
Totaal aantal bezoekers 52235

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 01 Juli 2017

Curriculumadviseur in Kathmandu

04 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: