Vakantie in Nederland - Reisverslag uit Julianadorp, Curaçao van Jolien Uden - WaarBenJij.nu Vakantie in Nederland - Reisverslag uit Julianadorp, Curaçao van Jolien Uden - WaarBenJij.nu

Vakantie in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Jolien

28 Juni 2015 | Curaçao, Julianadorp

Afgelopen vrijdag ben ik weer veilig geland op Schiphol. Nu een paar daagjes Nederland en dinsdag stap ik dan toch echt op het vliegtuig naar Nepal. Het lijkt er nu toch echt van te komen!

Ik heb een heerlijke tijd gehad op Curaçao. De opdrachten waar ik op de universiteit aan werkte heb ik allemaal kunnen afronden en ik heb daar die weken met veel plezier gewerkt!
Ik ben ook weer lekker aan het sporten geweest op Curaçao. Je zou bijna gaan denken dat ik in training ben voor de triatlon, zwemmen, hardlopen en fietsen (wel mountainbiken). Zwemmen deed ik in het zwembad bij de studio waar ik zat of natuurlijk in de zee, heerlijk! Hardlopen deed ik bij Piscadera. Daar is een ronde van ongeveer 5 kilometer en zo tegen zessen, als de zonkracht wat afgenomen is is het daar druk met wandelaars, snel wandelaars en hardlopers. Veel te zien dus en ook nog een rondje dat langs de zee loopt met een mooie klim in het tweede gedeelte. Dat klimmen viel me bij de eerste keer mountainbiken nog flink tegen. Maar ook daar kreeg ik de smaak te pakken. Eén van de eerste zondagen ben ik met Gerda, een collega op de universiteit, mee gaan fietsen. De eerste tocht was gelijk ook de zwaarste. Ongeveer 55 km. Maar het tweede deel van de tocht ging helemaal tegen de wind in en op Curaçao staat een aardig windje. Daarnaast zaten er in het tweede deel aardig wat klimmetjes en dat hadden mijn benen nog niet eerder mogen ervaren. Ook aan de hitte was ik natuurlijk niet gewend en ik had te weinig water mee. De laatste kilometers vroeg ik me daardoor af of ik thuis zou komen, maar ja, zolang je nog je trappers rond kunt laten draaien kom je vooruit :). Het afzien heeft wel zin gehad, want daarna twee tot drie keer per week mee gaan fietsen en geen moeite gehad meer met de klimmetjes en de warmte. Goede oefening voor Nepal! Op de mountainbike veel mooie plekjes gezien waar je met de auto niet zo maar komt. Bedankt Gerda, Karel en Roberto voor de mooie tochtjes en gezelligheid!

De laatste week kwam Geeske op bezoek. Echt super gezellig! Ondanks dat ik nog moest werken in deze week heb ik die week ook als vakantie ervaren. Samen de Christoffelberg bedwongen. Vroeg aan de wandeling begonnen. Het laatste stukje is meer klauteren dan wandelen. En dat klauteren beviel ons wel, dus boven aan gekomen nog wat verder geklauterd en van het uitzicht genoten. Doorgereden naar Westpunt en bij Playa Kalki gaan snorkelen. De zondag samen een duik gedaan. Geeske heeft daarna tijdens de dagen dat ik moest werken het duikbrevet gehaald. ’s avonds heerlijke maaltjes in elkaar gezet en nog heerlijk uit eten geweest met de voetjes in het zand. Een heerlijke afsluitende week dus!

Nu heb ik een prachtige vakantiewoning ;) ter beschikking in Zwolle al waar het bijna net zulk mooi weer is als op Curaçao. Gisteren alles uitgepakt en nu weer beginnen met inpakken voor de volgende trip. Het volgende bericht komt dan als het goed is uit Kathmandu!

  • 28 Juni 2015 - 13:33

    Loes:

    Wat heerlijk Jo! Alvast een hele goede reis toegewenst voor dinsdag! Liefs Loes

  • 28 Juni 2015 - 16:22

    Annelies:

    Geniet van je vakantie in NL :)

  • 29 Juni 2015 - 11:04

    Maxine:

    Klinkt goed zo'n werkvakantie in Curacao!! Gelukkig heb je het mooie weer meegenomen ;) Heel veel succes in Kathmandu!!

  • 14 Juli 2015 - 19:35

    Ina:

    Hoi Jolien,
    Leuk om te lezen over de corredor bij Piscadera, de grotten van hato en de christoffel. Heel herkenbare foto vanaf de top. In "mijn" tijd zaten er ontzettend veel vleermuizen in de grotten van Hato. En fietsen deed werkelijk niemand op het eiland, behalve dan een verdwaalde makamba die de hollandse fiets in z'n verhuisboedel had meegenomen. Tijden zijn veranderd zo te horen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Via deze weblog houd ik jullie op de hoogte van mijn verschillende reizen.

Actief sinds 06 April 2008
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 52246

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 01 Juli 2017

Curriculumadviseur in Kathmandu

04 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: