Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Jolien Uden - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Jolien Uden - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

12 Mei 2008 | Peru, Lima

Twee dagen Lima zijn te beschrijven aan de hand van verschillende ritjes door de stad. Onze eerste kennismaking met de stad vond plaats in de taxi opweg naar ons hostel. We waren allebei erg gaar van de lange reis en de nacht doortrekken en waren dan ook erg blij dat we werden opgewacht door een door het hostel geregelde taxi. In de taxi zittend waren we beiden gelijk op zoek waar we onze gordel konden vastmaken. Helaas leverde dit zoeken ons alleen zwarte handen op. Dan maar zonder gordel tijdens deze spannende rit. Er kunnen zoveel auto´s naast elkaar rijden als past. Je moet zo vaak mogelijk van baan wisselen, zo hard mogelijk over de kruising (als je auto maar groot genoeg is) en zo vaak mogelijk toeteren. In het hostel werden we (verrassing) opgewacht door Ellen en Pepijn, vrienden van Bonny.
Onze tweede rit was de volgende morgen op weg naar het centrum in een minibusje. Voor Nederlanders zijn die toch vrij krap. We betalen hiervoor 1 Sol om in het centrum te komen (4 sol is 1 euro). De deur van het busje is continu open en een mannetje roept elke keer waar het busje heen gaat. Het gaat niet erg snel, maar toch een stuk sneller dan lopen. Het centrum van Lima is niet heel bijzonder, maar wel leuk om doorheen te wandelen.
De dag daarop wilden we lopend naar een piramide in Miraflores (wijk waar we zitten). Bij de ingang gekomen lijkt ons dit toch niet zo interessant. Plan gewijzigd in een park waar we een broodje kunnen eten. Dit park blijkt vol te staan met fonteinen. Uiteindelijk zijn we in één van deze fonteinen terecht gekomen om deze druipnat weer te verlaten. Maar even langs het hostel om droge kleren aan te trekken (mijn schoenen zijn nu, 3 dagen later, nog steeds nat). Toen terug om bustickets te regelen. We kwamen op een blijkbaar onveilig kruispunt uit. Want toen we op de kaart keken waar we heen moesten stopte de politie voor ons. Ze hebben ons een lift gegeven naar het busstation in een piepklein autootje met laadbak. De agent moest de deur dichtgooien, want zelf kregen we hem niet meer dicht.
Uiteindelijk zondag met de bus vertrokken uit Lima richting Pisco.
Liefs uit Peru!

Foto´s van New York op jolienvanuden.mijnalbum.nl

• 16 Mei 2008 - 15:24

Miek:

Hoi.. geweldig om te lezen.. en lachen dat je ook hier weer contact met politie hebt!
    Maak er geen traditie van!! Lief Miek

• 19 Mei 2008 - 11:31

Annette:

Leuk die foto's. Durven jullie nog kip te eten?