Uptown Manhattan near the Bronx! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Uden - WaarBenJij.nu Uptown Manhattan near the Bronx! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolien Uden - WaarBenJij.nu

Uptown Manhattan near the Bronx!

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

07 Mei 2008 | Verenigde Staten, New York

Aangekomen in ons Hostel gelijk in slaap gevallen. De volgende ochtend eerst eens rondgelopen in 'onze buurt' om te ontdekken waar we zaten. We hadden het goedkoopste hostel gekozen waarbij niet stond dat het in Harlem lag. Tijdens onze wandeling rees echter het vermoeden dat we toch wel eens in Harlem terecht konden zijn gekomen. De buurt die we juist wilden vermijden...missie mislukt! Maar niet getreurd, vol goede moed zijn we verder op weg gegaan. Op onze terugweg diezelfde dag kwamen we echter met een 'cop' in gesprek. Deze waarschuwde ons en vertelde dat we beter niet hier op straat konden lopen: 'robbery, thieft, shootings...' ahum?!
Een andere aanwijzing had misschien een man in de metro al gegeven. Ik zocht het uitstappunt op de kaart in de metro, waarop hij riep: "Man, she's is pointing right into Harlem!" Met zo'n mooi afro-american accent.
Niet gevreesd, we hebben het overleefd. Nu ik dit bericht schrijf zit ik veilig in het hostel te wachten op onze pickup richting JFK, dus dat laatste stukje moet ook goed gaan.
Naast Harlem hebben we nog meer gezien van Manhattan. Het meeste zal voor zichzelf spreken:
Met de ferry naar Staten Island langs het Statue of Liberty.
Langs Broadway en Wallstreet en Times Square.
Heerlijk geluierd in Central Park waar we bijna weg werden gebrand.
Vanaf Rockefellercenter Empire State Building aanschouwd.
Langs de bouwput van Ground Zero gelopen.
Moma bezocht en daar Mondriaans, Warhols en Van Goghs en nog veel meer gezien.
Boodschappen gedaan in China Town.
En nog meer gelopen en nog meer gezien!

Dan voor jullie het feitje van de dag: In Harlem is 98 procent donker in downtown Manhattan is 80 procent blank.

Tot in Lima!
Liefs Jolien

Lees ook www.bonnyaansorgh.wordpress.com

• 08 Mei 2008 - 10:34

Loesje:

Ha lieve Jo,

Leuk om te lezen!!
    Gelukkig is alles goed gegaan in Harlem, ben je wel weer een ervaring rijker ;)

Is het gezellig om samen op reis te zijn?

Liefs,
    Loes

• 08 Mei 2008 - 11:16

Magdaleen:

lieve Jolien,

Gelukkig dat ik van te voren niet geweten heb dat je midden in Harlem terecht zou komen!!! Wat hebben jullie al veel gezien.
    We hopen nog heeeeeeel veel nieuws van jullie te horen. Zorg goed voor elkaar en veel liefs vanuit een warm Vlissingen.

liefs, mama

• 08 Mei 2008 - 13:00

Annelies:

Ha Jo!
    Gelukkig ben je niet té veel ervaringen rijker. Bestolen of beschoten worden lijkt me niet de leukste ervaring. Ik ben wel benieuwd wat jullie in Lima te wachten staat, dus post maar snel weer een berichtje!

Een hele dikke kus (op de zusjes manier),
    Annelies

• 08 Mei 2008 - 13:34

Letty:

Hey Zussie!

Nou de eerste paar dagen overleefd dan moet de rest ook goed komen he!;-)
    Ik hoop dat je snel weer wat kan posten!

Liefs,
    Letty

• 08 Mei 2008 - 21:11

Vé:

Hey Jo,

Harlem... altijd gezellig! :p Maar ik zou je toch graag over 4 maanden weer terug willen zien hoor! Alvast veel plezier in Peru enzo!

En wanneer zien we de foto's?;)

-x- vé

• 09 Mei 2008 - 11:49

Henk Ritzen:

Hallo Jolien,
    Leuk je verslag! Kan me herinneren dat ik 33 jaar geleden in een bus werd rondgetourd door Harlem; je mocht alleen onder begeleiding door Harlem lopen. Dat is nu wel even anders, als ik jouw verslag lees. Mooi zo lekker door New York lopen, kuieren of shoppen.
    Op het ROC is het rustig, iedereen met vakantie en momenteel werken alleen Peter en ik. Ingrid is al druk doende met de voorbereidingen voor jouw project. Nu jouw foto's!
    Groet Henk.

• 10 Mei 2008 - 08:54

Theo Et Evelyn:

Wat heb je al veel gezien in zo'n korte tijd!!! Geniet ervan et bon voyage!
    liefs uit France

• 11 Mei 2008 - 14:42

JOEHOE:

Hé legend..
    En ook hier maak jij weer een spannend verhaal van!
    In NL is het lekker op terperatuur en genieten we van 't mooie weer, maar dan zonder de kans beschoten te worden! Eigenlijk saai dus!
    Geniet lekker en we zijn benieuwd hoe het verhaal verder gaat! Groetjes MiQue en Eddie de E.

• 17 September 2008 - 09:41

Tim:

Heb je nog ronddwalende, verwarde, bedelende ex-bankiers gezien daar? Misschien gaat het percentage blanken in Harlem binnenkort wat omhoog..

• 17 September 2008 - 09:44

Tim:

Ah, 11 mei :). Loe stuurde net de link door.