Weekendje Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jolien Uden - WaarBenJij.nu Weekendje Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jolien Uden - WaarBenJij.nu

Weekendje Cusco

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

05 Juni 2008 | Peru, Cusco

Haai Allemaal,

Hier een berichtje voor het slapen gaan. Eigenlijk zouden we al moeten slapen want we worden morgen al om 5.30 uur opgepikt. Gaan morgen de Salkantay lopen. Maar wilden nog even snel wat foto´s op usb zetten. Kan ik gelijk vertellen hoe ons weekend er tot nu toe uitzag. Zijn beide vrijdagavonden uitgeweest. Zaterdagochtend geprobeerd uit te slapen. Maar werden de tweede zaterdag gewoon om zeven uur wakken. Lekker relax ontbijten en daarna gaan volleyballen met de profesoras. Erg gezellig! Dan snel lunchen en op naar de Inca ruïnes die we kunnen bezoeken met ons billeto turistico. Dit ticket is 10 dagen geldig en je kunt verschillende ruïnes in de omgeving van Cusco bezoeken. Na het volleybal steeds gekozen voor een ruïne in de buurt en op zondag verder weg. Afgelopen zaterdag naar Tipon geweest waar we erg veel coole foto´s gemaakt hebben. Als ik binnenkort meer tijd heb zet ik ze op de site. Halverwege de tocht naar boven maar een taxi gepakt omdat het toch al laat was. Er was geen plek meer voor Bonny en mij dus we mochten in de achterbak. De weg terug wilden wij lopen en Suki en Nancy (met wie we waren) in een taxi. Omdat we ons moesten haasten om voor het donker beneden te zijn hebben we hele delen gerend. Daarna in Tipom Guy (cavia) gegeten. Smaakt helemaal zo gek nog niet! De bustocht er naar toe was ook weer erg vermakelijk. We stonden opgepropt in de bus en de bus moest twee keer stoppen omdat er spullen van het dak waren gevallen. Tja, dat gebeurt in Peru!
Vorige week zondag naar Pisac geweest en afgelopen week naar Ollantaytambo en Chincheros, allemaal voor de Inca ruïnes. Mooie plekjes gezien en prachtig uitzicht!

Ondertussen ook echt met ons vrijwilligerswerk begonnen na een week van voorbereiden: Activiteiten bedenken en materialen kopen. De eerste dag kwamen er al gelijk 34 kinderen. Terwijl we de dag daarvoor pas flyers hadden uitgedeeld. Op woensdag waren we gelijk maar met z´n drieën (de vrijwilligers) Jenny de vrouw van het project was er gister en vandaag niet. Gister wel wat moeite om iedereen binnen te houden. Maar vandaag ging het echt super goed! Erg leuke kinderen en ik heb mijn eerste tekening al binnen!

Nou het lijkt er op dat we hier moeten gaan afsluiten. Eventuele typfouten komen door dit toetsenbord, want dat doet niet helemaal wat ik wil.
Om verder nog even de rode draad van de politie vast te houden. Ik ben vandaag nog door de politie van een pilaar afgefloten. Vrienden van Bonny zouden daar een briefje voor ons hebben verstopt, maar we konden het niet vinden. Het bleek echter niet de bedoeling om op de pilaar te klimmen! Ook in Ollantaytambo kregen we het voor elkaar omdat we op de foto wilden met het bordje `verboden in te gaan`. Maar het was net zo´n mooie stijle wand voor een foto...missie mislukt. Volgende keer beter!

Liefs, Jolien

• 09 Juni 2008 - 12:02

Theo En Evelyn:

hadie jolien, heb je op school niet geleerd dat pilaren er zijn om naar te kijken en dan ohhhh wat mooi te roepen????
    be carefulllllll!!!!!
    ome theo en tante evelyn
    bisous uit zonnig france.
    oja, cavia moet zeker caviaar zijn, typfout zeker;)????